MALAM PESTA GOL

|
Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda


Pemain Kelantan, Indra Putra Mahayuddin (kanan) cuba melepasi kawalan pemain Pulau Pinang ketika kedua-dua pasukan bertemu dalam perlawanan Kumpulan E Piala Malaysia di Stadium Muhammed IV, Kota Bharu, malam tadi. Kelantan menang 2-1. - UTUSAN/Hafiz Johari

KUALA LUMPUR - Saingan peringkat kumpulan Piala Malaysia, semalam menyaksikan beberapa pasukan pilihan berpesta gol dengan menang jaringan besar.

Pasukan yang menang bergaya adalah Terengganu, Perak, Perlis, Johor FC, Selangor Kedah dan Kuala Muda Naza.


Pasukan yang mencatat kemenangan paling besar, semalam adalah Terengganu yang membelasah Sarawak 7-0 pada perlawanan Kumpulan B di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu.

Bagaimanapun kejayaan Terengganu itu masih meletakkan kedudukan mereka di bawah Negeri Sembilan yang terus mencatat kemenangan buat kali keempat berturut-turut dengan menewaskan Johor 1-0 di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi untuk mengungguli Kumpulan B.

Perak pula merampas teraju Kumpulan C daripada Johor FC dengan membelasah UPB-MyTeam 6-1 di Stadium Perak dengan Razali Umar Kandasamy dan Azrul Azran Aminuddin masing-masing menyumbang dua gol.

Johor FC walaupun turut mencatat kemenangan yang agak besar iaitu 4-0 ke atas Kuala Lumpur di Stadium JCorp, Pasir Gudang tetapi terpaksa akur dengan kelebihan perbezaan jaringan yang dimiliki Perak.

Perlis pula membelasah Melaka 5-0 di Stadium Utama Negeri, Kangar dengan Nizaruddin Yusof menyumbat dua gol di samping masing-masing satu gol menerusi Azmizi Azmi, Mohd. Badrul Azam Zamri dan Mohd. Firdaus Fauzi.

Bagaimanapun, kemenangan itu gagal membantu Perlis memintas KL Plus yang terus menerajui Kumpulan A hasil kemenangan 3-1 ke atas Pahang di Stadium Bola Sepak Kuala Lumpur.

Kumpulan D menyaksikan Selangor mengekalkan penguasaan di tempat teratas selepas menewaskan Sabah 4-1 di Stadium Shah Alam.

Walaupun ketinggalan hasil gol Zainizam Marjan namun juara Liga Super itu bangkit dengan empat gol menerusi Mohd. Amri Yahyah (2), Safee Sali dan Hardi Jaafar.

Kuala Muda Naza pula mengekori belakang Selangor hasil kemenangan 3-0 ke atas Polis Diraja Malaysia (PDRM) di Stadium Darul Aman, Alor Setar dengan Farderin Kadir menjaringkan dua gol sambil dibantu jaringan Akmal Rizal.

Kelantan biar pun mencatat kemenangan tipis 2-1 ke atas Pulau Pinang di Stadium Sultan Muhammed IV, Kota Bharu mengekalkan rekod bersih tanpa kalah untuk menjadi pasukan pertama layak ke suku akhir.

Pasukan paling lega semalam sudah pasti Kedah yang akhirnya mencatat kemenangan pertama dalam saingan Piala Malaysia musim ini dengan menewaskan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) 3-0 di Stadium Majlis Perbandaran Selayang.


Comments :

have 0 comments at “MALAM PESTA GOL”

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB