FAM tidak lanjut tempoh pendaftaran pemain Liga Super

|
Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda

PETALING JAYA, 6 Dis (Bernama) -- Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) tidak akan memanjang tempoh pendaftaran pemain untuk Liga Super musim depan, yang tempoh pendaftaran tamat Khamis ini, kata Setiausaha Agung FAM, Datuk Azzuddin Ahmad.

Beliau berkata kalau dilanjutkan, ia akan memberi masalah kepada pihak sekretariat untuk menentukan jadual perlawanan, penyediaan pengadil perlawanan, kad akreditasi dan sebagainya.

Katanya FAM telah banyak memberi peluang kepada pasukan untuk menyiapkan pasukan masing-masing dalam tempoh yang ditetapkan.


"Kita lebih perlu untuk meningkatkan serta memartabatkan profesionalisme kita dari segi pengurusan persatuan dan kelab supaya segala keperluan yang ditetapkan oleh FAM seperti pendaftaran pemain dapat dipenuhi dalam masa yang diberikan," katanya kepada pemberita pada majlis menandatangani perjanjian antara FAM dengan pembekal vaksin, Sanofi Pasteur di Wisma FAM di sini Selasa.

Beliau diminta mengulas mengenai permohonan beberapa pasukan agar tarikh tutup pendaftaran pemain di panjangkan.

Azzuddin menegaskan sekiranya pihak pengurusan pasukan masih gagal memberikan senarai penuh pemain mereka menjelang Khamis ini, Jawatankuasa Pertandingan Tempatan (JKPT) FAM dijangka akan mengambil tindakan susulan dengan menasihatkan pengurusan pasukan untuk mendaftar pemain terutama pemain import mereka pada musim kedua pendaftaran dari 6 hingga 20 April tahun hadapan.

Beliau berkata FAM mahu meningkatkan mutu liga bola sepak tempatan terutama Liga Super supaya setanding dengan liga bola sepak negara lain.

Sehubungan itu JKPT FAM akan sentiasa mencari mekanisme terbaik dalam memperbaiki mutu bola sepak tempatan supaya mendapat pengiktirafan antarabangsa, katanya.

-- BERNAMA

Comments :

have 0 comments at “FAM tidak lanjut tempoh pendaftaran pemain Liga Super”

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB