Stadium Shah Alam jadi venue Perlawanan Akhir Piala Malaysia

Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda

PETALING JAYA: Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) menetapkan Stadium Shah Alam sebagai venue perlawanan akhir Piala Malaysia yang dijadual berlangsung pada 29 Oktober ini.

Naib Presiden FAM Datuk Hamidin Mohd Amin berkata keputusan tersebut dibuat berikutan kerja-kerja penyelenggaraan trek sedang berlangsung di venue asal iaitu Stadium Nasional Bukit Jalil.

"Kita telah berbincang dengan pihak pengurusan Stadium Shah Alam dan merekabersetuju untuk menyiapkan kerja-kerja pemulihan rumput, tempat duduk penonton dan juga lampu limpah sebelum 21 Oktober ini," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Pertandingan Tempatan FAM ke-10 di WismaFAM, pada Selasa.


Beliau yang juga pengerusi jawatankuasa pertandingan tempatan FAM berkata pihaknya akan melakukan tinjauan pada 22 Oktober ini bagi memastikan bahawa keadaan padang, lampu limpah, bilik air dan kerusi di stadium berada dalam keadaan baik sebelum hari perlawanan.

"Sekiranya pihak pengurusan stadium gagal memenuhi syarat yang telah ditetapkan oleh FAM, kita akan mencari venue lain bagi perlawanan akhir Piala Malaysia," katanya.

Dalam perkembangan lain, Hamidin berkata FAM akan segera melakukan siasatan berhubung insiden lima kad merah dilayankan oleh pengadil, Mohd Nafeez Abd. Wahab pada pertemuan Kelantan dan Terengganu perlawanan suku akhir pertama Piala Malaysia yang berlangsung di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu, Isnin. "Kita masih menunggu laporan penuh perlawanan daripada pesuruhjaya pertandingan dan akan membuat penilaian dalam masa terdekat ini dan perkara tersebut akan dibincangkan di peringkat mesyuarat jawatankuasa tatatertib FAMuntuk tindakan susulan," katanya.

Pada perlawanan semalam tiga pemain Kelantan yang dikenakan kad merah ialahShakir Shaari, Mohd Daudsu Jamaludin dan Aziz Ismail manakala dua lagi kad merahdikenakan kepada pemain Terengganu iaitu Ismail Faruqi dan Zubir Azmi.

Pada perlawanan tersebut Terengganu mencatat kemenangan berharga menewaskanmusuh tradisi, Kelantan 3-1.- BERNAMA


Comments :

have 1
Tanpa Nama berkata...
at date 

This paragraph will assist the internet viewers for building up new blog or even a blog from
start to end.

Feel free to surf to my web site :: lorem ipsum text

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB