Perlawanan persahabatan: Malaysia kalahkan Myanmar 2-0

Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda

KOTA BAHARU, 18 Jun (Bernama) -- Skuad kebangsaan mengalahkan Myanmar 2-0 pada perlawanan persahabatan di Stadium Sultan Muhammad Ke-IV di sini Sabtu malam.

Gol pertama Harimau Malaya dijaringkan oleh Mohd Amirulhadi Zainal pada minit ke-28 berikutan kesilapan pemain Myanmar tidak dapat menampan bola dengan kemas di depan pintu gol yang memudahkan Mohd Amirulhadi memasukkan bola ke dalam gol.

Malaysia terus menguasai permainan pada separuh masa kedua dan pada minit ke-55, Badrul Bakhtiar mencipta pula gol kedua Malaysia membolosi jangkauan penjaga gol Myanmar, Kyaw Zin Htet.


Pasukan kebangsaan terus menggasak namun beberapa percubaan melewati palang gol atau berjaya dihalang oleh penjaga gol Myanmar.

Hujan lebat sejak petang membataskan pergerakan pemain kedua-dua pasukan yang terpaksa bermain dalam keadaan berhati-hati dengan disaksikan kira-kira 10,000 penonton.

-- BERNAMA

Comments :

have 0 comments at “Perlawanan persahabatan: Malaysia kalahkan Myanmar 2-0”

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB