Kemampuan skuad Harimau Malaya bakal diuji oleh Myanmar malam Sabtu

|
Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda

KOTA BAHARU, 17 Jun (Bernama) -- Perlawanan persahabatan antarabangsa antara Malaysia dan Myanmar di Stadium Sultan Mohammed ke-IV di sini Sabtu bakal menguji kemampuan pemain di persada antarabangsa.

Jurulatih skuad kebangsaan Datuk K. Rajagobal berkata beliau yakin pemain kesebelasan utama akan menampilkan persembahan terbaik bagi sajian peminat di luar Kuala Lumpur.

"Perlawanan ini akan menguji tahap keupayaan pasukan negara menghadapi Taiwan pada perlawanan kelayakan Piala Dunia pada 29 Jun ini," katanya kepada pemberita selepas majlis suaikenal pemain pasukan Malaysia dan Myanmar di sini, pada Jumaat.


Rajagobal berkata walaupun tidak dapat menurunkan lima pemain utama akibat kecederaan namum beliau menaruh harapan kepada penyerang Abdul Hadi Yahya untuk membawa kejayaan menentang Myanmar.

Seorang wira 'Red Warriors' Kelantan, Norshahrul Idlan Talaha turut tidak dapat diturunkan esok kerana mengalami kecederaan urat pelipat lutut ketika perlawanan Liga Super menentang Perak dua hari lepas.

Selain, Norshahrul, pasukan Harimau Malaya turut dibantu oleh empat tonggak Kelantan yang lain iaitu S. Chanturu, Mohd Shakir Shaari, Rizal Fahmi Rosid dan Farishan Ismail.

Sementara itu, ketua pasukan negara, Mohd Shafiq Rahim, yang juga penyerang Selangor, memberi jaminan pasukannya akan menunjukkan permainan terbaik menentang Myanmar.

"Ini bagi memenuhi hasrat peminat bola sepak Pantai Timur yang pertama kali diberi peluang menyaksikan perlawanan berprestij di peringkat antarabangsa ini yang diadakan di luar Kuala Lumpur," katanya.

Sementara itu, Persatuan Kelab Penyokong Siber Bola Sepak Kelantan "Kelate.net", Mahizi Mahmood berharap penyokong dan peminat di negeri itu akan menunjukkan disiplin dan semangat kesukanan yang tinggi ketika menyaksikan perlawanan persahabatan itu.

-- BERNAMA

Comments :

have 0 comments at “Kemampuan skuad Harimau Malaya bakal diuji oleh Myanmar malam Sabtu”

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB