Final Piala FA: Polis nasihati penyokong patuhi semua arahan

Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda

KUALA LUMPUR: Polis meminta para penyokong bola sepak Kelantan dan Terengganu supaya mematuhi segala arahan yang ditetapkan bagi mengelak sebarang kesulitan dan gangguan lalu lintas sepanjang perlawanan akhir Piala FA 2011 pada Sabtu ini. Pegawai Perhubungan Awam Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur ASP Suffian Sulaiman berkata para penyokong yang datang dari arah Tol Gombak menuju ke Stadium Nasional Bukit Jalil boleh melalui dua laluan iaitu laluan terus dan laluan alternatif.

Pengguna yang mengikuti laluan terus dari Tol Gombak menuju ke MRR2 seterusnya ke Lebuhraya Kesas, akan tiba di stadium yang jaraknya 27.7 kilometer dalam masa 30 minit, katanya dalam satu kenyataan Khamis.


Laluan alternatif pula yang mengambil masa perjalanan 36 minit ialah dari Tol Gombak menuju ke MRR2, Lebuhraya DUKE, Jalan Duta, Jalan Mahameru, Lebuhraya Seremban, susur naik ke Lebuhraya Kesas atau susur naik ke Puchong Link (Bulatan Lumba Kuda), Puchong Link (Lebuhraya Bukit Jalil, Persimpangan Taman Teknologi Malaysia (TPM).

Selain itu, beliau berkata bagi memudahkan aliran kenderaan, tempat letak kereta dan bas bagi penyokong Kelantan disediakan di parkir E (Majlis Sukan Negara) dan parkir D (TPM).

"Ikut laluan bulatan lumba kuda ke Puchong Link (Lebuhraya Bukit Jalil), Persimpangan TPM dan 'U' turn ke MSN untuk parkir di D,E, Futsal dan TPM," katanya.

Pasukan Terengganu pula diperuntukkan parkir A dan B Bukit Jalil yang mana laluannya ialah dari persimpangan Sukom Interchange menuju ke Jalan Merah Cagar (North) ke kawasan parkir.

Suffian juga menasihati para penyokong agar tidak membawa barang-barang terlarang seperti botol air mineral, kayu, mercun atau bunga api, laser, mancis atau pemetik api, sebarang objek tajam sama ada besi atau kayu, senjata seperti parang, minuman keras, payung dan tongkat.

Sehubungan itu, beliau berkata polis akan mengambil tindakan tegas sekiranya terdapat penyokong yang melanggar arahan yang telah ditetapkan.- BERNAMA

Comments :

have 0 comments at “Final Piala FA: Polis nasihati penyokong patuhi semua arahan”

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB