KAFA tawar gelanggang bagi perlawanan Malaysia dan Lubnan

|
Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda

KUALA LUMPUR: Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) mencadangkan supaya perlawanan pusingan kedua kelayakan Sukan Olimpik 2012 antara Malaysia dan Lubnan pada 23 Jun ini diadakan di Stadium Sultan Mohamed ke-IV di Kota Baharu, Kelantan.

Presiden KAFA Tan Sri Annuar Musa berkata pihaknya akan menghantar permohonan itu kepada Konfederasi Bolasepak Asia (AFC) melalui Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) dalam masa terdekat ini.

Katanya jurulatih skuad Harimau Muda A, Ong Kim Swee, telah bersetuju dengan cadangan itu.


"Saya harap pihak perbadanan stadium akan memberi kerjasama dengan menaiktaraf bilik persalinan dan bilik media di stadium berkenaan," katanya dalam laman web sosial, 'Facebook'.

Dalam pada itu, Setiausaha Agung FAM, Datuk Azzudin Ahmad berkata pihaknya akan menerima cadangan daripada semua anggota gabungannya yang berminat menawarkan gelanggang bagi perlawanan itu.

Katanya sebarang cadangan yang diterima akan dikemukakan kepada Majlis Pertandingan Antarabangsa FAM yang dipengerusikan oleh Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah.

Menurut peraturan Persekutuan Bolasepak Antarabangsa (FIFA), katanya, stadium yang menjadi gelanggang perlawanan antara lain perlu mempunyai dua bilikpersalinan dan keadaan padang yang baik.

Sementara itu, timbalan presiden KAFA, Datuk Affandi Hamzah berkata mereka sudah bersedia menjadi tuan rumah bagi perlawanan tersebut.

Skuad bimbingan Kim Swee berjaya melangkah ke pusingan kedua kelayakan Sukan Olimpik 2012 di London selepas menewaskan Pakistan dengan agregat 2-0 pada perlawanan pusingan pertama kelayakan.

Sebelum itu, Malaysia akan bertandang ke Lubnan pada perlawanan pertama pusingan kedua pada 19 Jun ini Stadium Sultan Muhamad ke-IV yang dibina pada 1957 mampu menampung kapasiti penonton seramai 30,000 orang. -BERNAMA

Cheni : Kalau menjadi kenyataan, harap tiada ulat tiket, nanti malu Kelantan di peringkat antarabangsa.


Comments :

have 0 comments at “KAFA tawar gelanggang bagi perlawanan Malaysia dan Lubnan”

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB