KAFA minta FAM pertimbang stadium Kelantan boleh bermain malam

|
Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda

KOTA BAHARU, 7 Jan (Bernama) -- Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) merayu Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) menimbangkan permohonan persatuan untuk mengadakan perlawanan bola sepak Liga Malaysia musim ini pada waktu malam.

Presidennya, Tan Sri Annuar Musa memberi jaminan pihaknya dengan kerjasama Perbadanan Stadium Negeri Kelantan dapat menyiapkan segala kemudahan di stadium itu, termasuk lampu limpah dan padang sebelum perlawanan musim ini bermula awal Februari.


"Kita harap FAM dapat meluluskan permohonan supaya perlawanan bola sepak diadakan pada sebelah malam dan tidak pada waktu siang kerana kami jangka dapat memenuhi piawaian yang ditetapkan oleh pihak FAM," katanya kepada pemberita selepas majlis memperkenalkan pasukan The Red Wariors 2011 dan pelancaran Jersi Serta Kad Keahlian pasukan bola sepak itu di sini, Jumaat.

Pada majlis itu, KAFA menerima sumbangan RM300,000 daripada penaja liga Malaysia musim ini bagi pasukan Kelantan, iaitu Yusmira Trading dan Sinar Harian serta Cardiff City.

Annuar berkata sebelum ini Kelantan menghadapi masalah untuk mengadakan perlawanan bola sepak pada sebelah malam ekoran kegagalan menyiapkan stadium dan padang mengikut piawaian yang ditetapkan oleh FAM.

Mengenai cadangan KAFA untuk memajak Stadium Sultan Muhammed Ke-IV selama 30 tahun dengan nilai RM10 juta, beliau berkata pihaknya sudahpun merangka kertas cadangan untuk diserahkan kepada pihak Perbadanan Stadium Negeri Kelantan.

Beliau berkata dalam mesyuarat terbaru semalam, Jawatankuasa KAFA dan kerajaan negeri bersetuju meningkatkan taraf stadium itu dengan cara membaik pulih daripada merobohkan untuk membina bangunan baru, kerana selain mengambil masa panjang, ia boleh mendatangkan risiko sampingan.

-- BERNAMA

Comments :

have 0 comments at “KAFA minta FAM pertimbang stadium Kelantan boleh bermain malam”

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB