2010 Tahun Cemerlang Khairul Fahmi

Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda


Khairul Fahmi melayan salah seorang penyokong Malaysia ketika tiba di Lapangan Terbang Soekarno-Hatta, Jakarta, Indonesia, Isnin. GLENN GUAN/The Star

Oleh SURYATI MOHD NOR

KUALA LUMPUR : Penjaga gol kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat ingin menjadikan 2010 sebagai tahun paling bertuah dalam hidupnya kerana bukan sahaja membantu pasukan Kelantan menjadi juara Piala Malaysia malah terpilih untuk beraksi dalam skuad senior mahu menjulang Piala Suzuki AFF.

Menurut Khairul atau lebih kenali ‘Apek’, tahun ini adalah sesuai untuk pasukannya melakar sejarah tersendiri, untuk muncul juara buat kali pertama selain menambah koleksi peribadinya.


“Mungkin ini adalah rezeki saya, kali pertama dipanggil menyertai skuad senior saya berjaya membantu Malaysia mara sehingga perlawanan akhir.

"Namun kejayaan ini bukan disebabkan saya seorang tetapi usaha keras semua rakan sepasukan,” katanya kepada media sebelum perlawanan di Jakarta, Selasa.

Khairul Fahmi yang juga penerima Anugerah Bola Sepak Kebangsaan 100Plus-FAM tahun ini berkata, faktor kejayaan skuad negara mampu beraksi pada saingan akhir disebabkan semua pemain sentiasa fokus dan dan mengikut segala arahan jurulatih, K. Rajagobal.

“Mungkin ia dibantu dengan sedikit nasib ia membolehkan kami mara ke tahap ini, saya akui sebelum menyertai kejohanan ini saya sedikit gementar, begitu juga dengan akhir ini namun saya dapat menepis tekanan dengan baik.

“Saya bertambah semangat melihat rakan-rakan sepasukan berusaha keras dalam setiap perlawanan, ia membantu saya untuk menghilangkan segala tekanan dan semua melakukan tugas yang diberikan dengan baik,” katanya.

Khairul Fahmi mengakui segala kelemahan sebelum ini dalam pasukan, diperbaiki dengan baik ketika dalam latihan dan walaupun Malaysia menyenaraikan ramai pemain muda.

“Aksi awal di peringkat antarabangsa adalah sangat baik buat pemain muda seperti kami menimba pengalaman sebanyak mana yang boleh dan sekarang kami akan mendapat pengalaman baru mula beraksi di saingan akhir kejohanan ini,” katanya.

Sementara itu katanya, kejayaan menundukkan Indonesia 3-0 pada perlawanan akhir pertama Ahad lalu telah memberi keyakinan tinggi kepadanya untuk beraksi lebih baik di Stadium Gelora Bung Karno esok.

“Saya mengharapkan kejayaan menjadi milik pasukan Malaysia dan pastinya esok kami semua akan melakukan yang terbaik demi mencapai harapan seluruh rakyat Malaysia,” katanya.

- mStar

Comments :

have 0 comments at “2010 Tahun Cemerlang Khairul Fahmi”

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB