Saya Bangga Diberi Peluang Cipta Kejayaan Buat Kelantan - Sathianathan

Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda

KUALA LUMPUR, 31 Okt (Bernama) -- "Untuk menjulang Piala Malaysia bukanlah satu perkara yang mudah dan saya amat berbangga dengan kejayaan anak buah saya."

Demikian kata jurulatih pasukan Kelantan, B. Sathianathan kepada pemberita sejurus selepas pasukan bimbingannya menewaskan Negeri Sembilan 2-1 pada perlawanan akhir saingan Piala Malaysia, di sini.


Jelas berpuas hati dengan persembahan anak buahnya, Sathianathan berkata beliau berterima kasih kepada Persatuan Bola Sepak Kelantan kerana memberi kepercayaan kepadanya serta pengurusan terbaik sehingga berjaya merealisasikan impian seluruh rakyat Kelantan itu.

"Saya tidak bimbang dengan corak permainan anak buah saya pada perlawanan separuh masa pertama tetapi saya bimbang dengan prestasi mereka ketika Negeri Sembilan mendahului kita 1-0," katanya mengulas perlawanan tersebut. Beliau berkata pemain Kelantan hanya berjaya menonjolkan kemampuan sebenar pada babak kedua perlawanan.

"Walaupun pemain kita agak tertekan, ianya telah dijadikan sebagai pendorong untuk mereka menjaringkan dua gol mengatasi lawan pada separuh masa kedua," katanya.

Sementara itu jurulatih pasukan Negeri Sembilan Wan Jamak Wan Hassan tidak malu dengan kekalahan pada malam ini kerana menganggap pemainnya telah mempamerkan semangat juang yang tinggi.

"Kehilangan tonggak utama Mohd Aidil Zafuan Abdul Razak telah membuka jurang besar kepada Kelantan untuk membolosi dua gol," katanya.

Wan Jamak berkata beliau tetap berbangga dengan perjuangan sejati yang ditunjukkan oleh anak jati Negeri Sembilan.

Kelantan terpaksa menunggu selama 55 tahun untuk membawa Piala Malaysia ke Kota Baharu selepas layak buat kali pertama ke saingan akhir piala tersebut pada 1955, ketika ia dikenali Piala H.M.S Malaya.

-- BERNAMA

Comments :

have 0 comments at “Saya Bangga Diberi Peluang Cipta Kejayaan Buat Kelantan - Sathianathan”

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB