Pekerja curi tulang

|
Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda



Istilah curi tulang ni lebih popular di tempat kerja berbanding tempat-tempat lain. Sebabnya kerana di tempat kerja ni, kita telah diamanahkan oleh majikan untuk melakukan tugas dan tanggungjawab yang telah diarahkan dengan sejumlah bayaran yang dipanggil gaji yang dibayar kepada kerja. Kalau tanggungjawab itu kita lakukan dengan kerja-kerja lain, kita dianggap mengkhianati amanah yang telah diberi.


Kalau kerja curi tulang, ia sama sahaja dengan sambil menyelam minum air. Walau apapun nama atau istilah, ia tetap menyalahi etika kerja dan di sisi Islam. Gaji yang kita perolehi setiap bulan adalah tidak berkat. Kita mungkin dapat menipu majikan kita tapi tidak kepada Allah.




Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda dalam setiap posting sangat dialu-alukan.

Comments :

have 0 comments at “Pekerja curi tulang”

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB