Manusia Buat Kerja Selaju Mesin

Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda



Memang tak dinafikan, kemajuan sains dan teknologi banyak membantu manusia dalam pelbagai segi. Dengan kemajuan sains dan teknologi, kerja-kerja kita menjadi lebih senang, mudah dan cepat. Contohnya penggunaan komputer, kalau dulu menaip menggunakan mesin taip, tapi sekarang sudah menggunakan komputer. Walau bagaimanapun, sesetengah orang lebih suka menggunakan kaedah tradisional. Mungkin mereka lebih suka atau selesa dengan cara yang lama. Tetapi, sesetengahnya, kaedah lama lebih cepat berbanding dengan kaedah baru.


Dalam kerja kita seharian, adakah kita cepat dalam melakukan tugas kita? Dapatkah tugas yang selalu disiapkan dalam msa 1 jam kita dapat disiapkannya dalam masa kurang daripada tempoh itu? Melakukan kerja dengan lembap, akan menimbulkan rungutan terutamanya pelanggan-pelanggan yang berurusan dengan kita. Oleh itu, lakukanlah tugas dengan cepat dan pantas asalkan betul dan cermat. Selamat Hari Pekerja dan Selamat Maju jaya.




Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda dalam setiap posting sangat dialu-alukan.

Comments :

have 0 comments at “Manusia Buat Kerja Selaju Mesin”

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB