10 perkara tentang pasukan Chelsea musim 2009 / 2010

|
Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda

Semua mungkin dah tahu bahawa Chelsea telah memenangi Liga Perdana Inggeris pada musim ini dan baru-baru ni juga telah memenangi FA Cup. Berikut ada 10 perkara tentang pasukan Chelsea musim 2009 / 2010 iaitu :-

1) Chelsea telah memenangi Liga Inggeris buat pertama kali dalam 4 tahun selepas pemergian Jose Mourinho.

2) Penyerang Chelsea, Didier Drogba telah memenangi anugerah Kasut Emas pada musim ini dengan 29 gol.

3) Penjaga gol Chelsea, Petr Cech telah memenangi anugerah Sarung Tangan Emas musim ini dengan merekodkan 17 clean sheet.


4) Midfielder Chelsea, Frank Lampard telah menjaringkan lebih 20 gol untuk 5 musim berturut-turut.

5) Chelsea telah menewaskan semua pasukan 'Big Four' iaitu Manchester United, Liverpool dan Arsenal di gelanggang sendiri dan juga gelanggan lawan.

6) Chelsea adalah pasukan pertama yang menjaringkan lebih 100 gol dalam satu musim dalam Liga Perdana.

7) Carlo Ancelotti adalah pengurus berbangsa Itali yang pertama yang telah memenangi Liga Perdana.

8) Sebelum Carlo Ancelotti dilantik menjadi pengurus musim ini, Chelsea telah bertukar pengurus sebanyak 3 kali selepas pemergian Jose Mourinho. Antara pengurus mereka adalah Avram Grant, Felipe Scolari dan Guss Hiddink.

9) Chelsea telah menjaringkan 7 gol menentang 4 pasukan iaitu Sunderland (7-2), Aston Villa (7-1), Stoke City (7-0) dan Wigan (8-0).

10) Dengan FA Cup yang telah dimenangi baru-baru ini, Chelsea telah mencipta sejarah kelab iaitu dengan buat pertama kalinya memenangi kejuaraan berganda dalam satu musim.




Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda dalam setiap posting sangat dialu-alukan.

Comments :

have 0 comments at “10 perkara tentang pasukan Chelsea musim 2009 / 2010”

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB