Selangor ???

|
Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda

KLIK PADA IMEJ UNTUK PAPARAN LEBIH JELAS

Setiap pasukan negeri mempunyai maskot masing-masing sebagai identiti kepada negeri tersebut. Pemilihan binatang-binatang sebagai maskot mungkin ada sejarahnya yang tersendiri. Contoh kijang yang dipilih oleh pasukan Kelantan kerana sejarahnya semasa pemerintahan Cik Siti Wan Kembang. Tapi Selangor??? Red Giant??? Menatang ape tu???



Keratan Akhbar tahun 1996


Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda dalam setiap posting sangat dialu-alukan.

Comments :

have 3 comments at “Selangor ???”
Tanpa Nama berkata...
at date 

Sekurang-kurangnye..maskot red giant tu kekal sampai sekarang..x macam kelantan, kejap kijang,kejap red warrior..mane satu y btl nih?ckap x supo bikin..mace keling r klate nih,HAHAHAAHAHA=)

Cheni berkata...
at date 

Maskot Kelantan masih lagi kekal Kijang, Red Warriors tu gelaran untuk pasukan Kelantan.

saffmukmin berkata...
at date 

tanpa nama berselindung d sblk tanpa nama,penakut,hahahaa...hoh,pehe pom.itu gelaran.maskot msh lg kijang.tok pehe.red giant tu gak ore2 dio jah bui nyo,tok pade langsum,hahahaa

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB