Sarapan Pagi Pekerja

|
Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda


Setiap organisasi ada waktu untuk makan pagi, waktu, tempoh dan kekerapan bergantung kepada organisasi itu sendiri menetapkannya. Kalau waktu masuk bekerja awal, maka awallah waktu makan paginya. Kalau pekerjanya ramai, ada yang buat secara shif. Yelah, kalau semua pergi makan serentak, siapa yang nak duduk pejabat. Ada sesetengahnya rehat 15 minit, ada sesetengah pula rehat 30 minit.


Kalau makan dipejabat samada bawa bekalan dari rumah atau beli dekat kedai mana-mana lepas tu makan kat pantri adalah lebih baik daripada pergi makan kat kedai mana-mana sebab senang orang nak cari kita kalau ada perkara-perkara yang segera atau penting. Tapi kalau makan kat pantri tapi tak boleh nak berurusan dengan pelanggan, tak ada gunanya juga. Oleh itu, makan-makan juga, tapi tanggungjawab pada kerja jangan lupa pulak.




Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda dalam setiap posting sangat dialu-alukan.

Comments :

have 0 comments at “Sarapan Pagi Pekerja”

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB