Hairuddin Milik Kelantan

|
Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda

Oleh KHAIRI MOHAMAD
mohdkhairi.mohamad@kosmo.com.my

PENYERANG prolifik kelahiran Terengganu, Hairuddin Omar kini sah menjadi milik Kelantan selepas menandatangani kontrak setahun bersama pasukan itu.

Hairuddin yang sebelum ini menjadi pemain buruan pasukan Negeri Sembilan akhirnya membuat keputusan menyarung jersi The Red Warriors selepas turut menolak tawaran pasukan yang disertainya musim lalu, T-Team.




HAIRUDDIN akan mewakili Kelantan pada siangan Liga Super musim depan. Dia telah menandatangani kontrak selama setahun dengan skuad tersebut semalam.

Beliau sebelum ini dikaitkan dengan perpindahan ke Negeri Sembilan selepas berjaya membantu pasukan itu menjulang Piala Malaysia apabila menewaskan Kelantan 3-1 pada perlawanan akhir 7 November lalu.

Bagaimanapun, bekas penyerang kebangsaan yang sudah pun menjangkau usia 30 tahun itu akhirnya membuat keputusan untuk meneruskan kariernya di bumi Cik Siti Wan Kembang.

Menurutnya, keluarga adalah faktor utama kenapa beliau membuat keputusan untuk menyertai Kelantan pada musim depan.

"Saya berasal dari Setiu yang terletak bersempadan dengan Kelantan dan ia menjadi salah satu sebab kenapa saya memilih Kelantan untuk musim depan.

"Tawaran yang diberikan Kelantan juga cukup baik dan peluang beraksi bersama rakan-rakan lama seperti Indra, Farhan dan Akmal perlu untuk saya pertimbangkan," katanya ketika dihubungi semalam.

Tambahnya, KAFA melalui Penolong Setiausaha Agungnya, Arif Hassan telah menemuinya malam kelmarin dan secara rasmi kontrak selama setahun telah dimeterai.

Katanya, keputusan menyertai Kelantan dilakukannya untuk mencuba 'angin baru' selain mahu bersama-sama Kelantan mencipta sejarah menjulang Piala Malaysia musim depan.

"Secara jelasnya, saya sudah dihubungi oleh coach Sathia (B.Sathianathan) selepas perlawanan akhir Piala Malaysia berakhir yang memberi tawaran kepada saya untuk menyertai Kelantan.

"Ketika itu saya masih belum membuat sebarang keputusan dan kini saya yakin keputusan yang saya ambil untuk bersama Kelantan adalah yang terbaik," ujarnya.

Pada pertandingan Piala Malaysia lalu, Hairuddin turut mencetak nama sebagai pemain yang menghampakan pasukan negeri kelahirannya, Terengganu pada perlawanan peringkat separuh akhir.

Beliau juga turut membunuh harapan Kelantan untuk menjulang Piala Malaysia apabila gol kedua Negeri Sembilan hasil jaringannya, kurang satu minit selepas wisel separuh masa kedua dibunyikan menerjah gawang Kelantan.

Sementara itu, Arif ketika dihubungi semalam memberitahu, Hairuddin telah sah didaftarkan sebagai pemain ke-25 pasukan Kelantan untuk beraksi musim depan.

Jelasnya, Hairuddin semalam telah pun terbang ke Bangkok untuk menyertai pasukan Kelantan menjalani latihan dalam siri perlawanan persahabatan di sana.



Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine.

Comments :

have 0 comments at “Hairuddin Milik Kelantan”

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB