N. SEMBILAN, KELANTAN BERENTAP

|
Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda

Oleh NORZASDRUDIN
MOHAMED NOR


PENYERANG Terengganu, Md. Ashaari Shamsuddin (kiri) bersaing dengan pertahanan Negeri Sembilan, Md. Aidil Zafuan Abd. Razak dalam saingan separuh akhir kedua Piala Malaysia di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu malam tadi. Negeri Sembilan menang 3-1.

NEGERI SEMBILAN akan membuat perhitungan dengan Kelantan pada final Piala Malaysia di Stadium Nasional, Bukit Jalil, Sabtu ini.

Skuad Rusa itu berjaya melangkah ke final selepas menang 3-1 ke atas Terengganu pada aksi separuh akhir kedua Piala Malaysia di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu malam tadi.

Kemenangan itu sekali gus menjadikan agregat 4-1 selepas Negeri Sembilan menang 1-0 pada aksi separuh akhir pertama, Selasa lalu.


Pada aksi malam tadi, penyerang kebangsaan, Mohd. Zaquan Adha Abd. Radzak meletakkan skuad Rusa di hadapan seawal minit ke-10.

Lapan minit kemudian, Zaquan membuktikan kehebatannya apabila meledak gol kedua Negeri Sembilan.


NORFARHAN muncul wira Kelantan apabila meledak hatrik di Stadium Utama Negeri, Kangar malam tadi.

Ketika permainan babak pertama memasuki masa kecederaan, penyerang kelahiran Terengganu, Hairuddin Omar menjaringkan gol ketiga pasukan pelawat.

Gol sagu hati skuad Penyu pula dijaringkan oleh Khairul Izwan Khalid pada minit ke-35.

Kekalahan itu turut melenyapkan impian Terengganu untuk mengulangi pencapaian tahun 2001 apabila berjaya menjuarai Piala Malaysia.

Di Stadium Utama Negeri, Kangar, Kelantan terus berpesta apabila membenam Perlis 3-1.

Norfarhan Mohamad muncul wira Kelantan apabila meledak hatrik manakala gol tunggal Perlis dihasilkan menerusi Firdaus Faudzi.

Kemenangan itu menyaksikan Kelantan mara dengan agregat 5-1 selepas menang 2-0 minggu lalu.


Comments :

have 0 comments at “N. SEMBILAN, KELANTAN BERENTAP”

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB