KELANTAN USAHA KUMPUL YANG TERBAIK

|
Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda

KOTA BHARU - Shakir Shaari, pemain muda anak Kelantan yang beraksi dengan UPB MyTeam adalah antara beberapa nama yang dikatakan akan kembali ke negeri ini untuk menyarung jersi Kijang dalam saingan musim depan.

Ia dalam usaha persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) menyiapkan pasukan terbaik untuk memberi cabaran sebenar bagi memenuhi harapan penyokong yang begitu tinggi.


Dia bersama dengan sekurang-kurangnya empat lagi pemain yang akan diserapkan dalam senarai baru skuad Kijang itu bagi meneruskan gelombang kebangkitan Kelantan ke puncak arena bola sepak tanah air.

Pemain yang dilihat mampu mencipta nama dalam arena bola sepak tanah air itu dikatakan bagi mengerakkan percaturan barisan tengah yang agak tempang dan beberapa nama lagi bagi mempertajamkan barisan serangan dan mengukuhkan benteng.

Shakir memiliki kelebihan melalui hantaran tepat selain mampu memberi kesan di bahagian tengah dengan teknik pengawalan bola yang dikuasainya.

Difahamkan penyerang kebangsaan yang juga bekas pemain UPB-My Team, Nurshahrul Idlan Talaha dan penyerang muda Pulau Pinang, S. Chanturu bakal menjadi jentera penggempur terbaru.

Mereka yang memiliki kelebihan melalui larian kencang akan digandingkan dengan Indra Putra Mahayuddin dan Norfarhan Mohamad yang sudah mengesahkan kekal bersama skuad Kelantan.

Penjaga gol kebangsaan, Syed Adney Syed Hussien juga turut dikaitkan sebagai antara pemain baru yang akan menyarung jersi Kelantan selepas pasukan lamanya UPB MyTeam menarik diri dari Liga Malaysia musim depan.

Kelantan dikhabarkan gagal untuk mendapatkan khidmat pertahanan Felda United, Nazrulerwan Makmor yang mewakili skuad Kijang sebagai pemain berstatus pinjaman pada aksi Piala Malaysia dan Norhafiz Zamani (Kl-Plus) kerana gagal mendapat pelepasan majikan masing-masing.

Bagaimanapun, Kafa dikatakan mendapatkan khidmat ketua pasukan Perak, S. Subramaniam yang mampu menampung kekurangan di bahagian pertahanan tengah dan dia memiliki kualiti yang baik untuk beraksi di bahagian kiri dan kanan benteng Kelantan.

Sementara itu, bekas penyerang kebangsaan yang beraksi bersama Kuala Muda NAZA (KM NAZA), Akmal Rizal Rakhli dan pertahanan Perlis, Azizi Che Ros serta pemain tengah Selangor, Hardi Jaafar turut disebut-sebut untuk membarisi skuad Kijang.

Hardi dikatakan gagal mencapai kata sepakat dengan pihak pengurusan pasukan manakala kedudukan dua lagi pemain itu dikatakan masih menjadi tanda tanya.

Walau apa pun, senarai 23 pemain skuad Kelantan bagi musim baru dijangka akan diumumkan oleh Kafa hari ini dan akan diperkenalkan kepada umum pada 21 November ini.




Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine.

Comments :

have 0 comments at “KELANTAN USAHA KUMPUL YANG TERBAIK”

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB