MASIH BANYAK PERLU DIBAIKI: SATHIA

|
Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda


Pasukan bimbingan B Sathianathan, Kelantan berdepan dengan tugas sukar dengan hanya mampu menang tipis 2-1 ke atas pasukan Tentera kelmarin.

Bekas jurulatih negara itu dilantik bagi menggantikan Peter Butler yang meninggalkan Wira Merah secara mengejut seminggu sebelum berlangsungnya Piala Malaysia.

Pada perlawanan itu, Indra Putra Mahayuddin membuka tirai jaringan pada minit ke 18 menerusi sepakan penalti.


Sebelum separuh masa pertama berakhir apabila larian solo Mohd Zahari Zaini berjaya menewaskan pintu gol pelawat yang dikawal oleh Halim Napi untuk mengikat kedudukan 1-1.

Kelantan semakin tertekan apabila Tentera cuba bermain untuk seri.

Di ambang penghujung permainan, Kelantan bertambah garang dengan mengaturkan lebih banyak serangan dan akhirnya berhasil apabila Mohd Nor Farhan memastikan wakil Pantai Timur itu pulang dengan tiga mata penuh menerusi jaringan pada minit terakhir.

Walaupun lega dengan kemenangan itu, Sathianathan perlu segera mencari jalan penyelesaian percaturan barisan pemainnya lebih-lebih lagi

Bahagian serangan Kelantan kelihatan kurang menyengat serta posisi tengah yang amat merasai kehilangan sentuhan sumber inspirasi Badri Radzi yang juga merupakan ketua pasukan terpaksa berehat panjang akibat patah kaki.

Sathianathan berkata, “Masih banyak yang perlu diperbaiki oleh pasukannya. Permainan kami masih di bawah tahap sebenar. Harapan saya pada perlawanan seterusnya menentang Pulau Pinang di hadapan penyokong sendiri, kami mampu beroleh kemenangan dan mengekalkan momentum itu.”

Sumber: Sinar Harian


Comments :

have 0 comments at “MASIH BANYAK PERLU DIBAIKI: SATHIA”

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB