KELANTAN MUNGKIN KEHILANGAN KHIDMAT KHALID JAMLUS

|
Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda

Oleh AZRAN FITRI RAHIM
azran.rahim@utusan.com.my


IBU pengantin perempuan, Datin Zizah Ngah (kiri) menepung tawar Khalid Jamlus dan isterinya, Zarina Zakaria di Klang, semalam. - UTUSAN/RASMI ABDULLAH

KOTA BHARU - Kelantan mungkin kehilangan penyerang utamanya, Khalid Jamlus dalam pertembungan kedua-dua saingan suku akhir Piala Malaysia menentang KL PLUS termasuk ketika berkunjung ke Stadium Bola Sepak Kuala Lumpur, Cheras, esok

Ia disebabkan bekas penyerang kebangsaan itu baru sahaja melangsungkan perkahwinannya di Selangor semalam.

Bagaimanapun ketiadaan Khalid tidak menggoyahkan persiapan skuad Kijang, malah B. Sathianathan menegaskan beliau mempunyai pengganti untuk mengisi kekosongan Khalid.


"Saya belum pasti sama ada akan menurunkan Khalid pada perlawanan Selasa ini (esok) kerana dia tidak dapat turun latihan disebabkan melangsungkan perkahwinannya. Apa pun, bagi perlawanan Selasa ini peluang untuk menurunkannya masih ada tetapi untuk perlawanan kedua di Kota Bharu Sabtu ini kemungkinan besar dia tidak dapat diturunkan disebabkan ia serentak dengan majlis persandingannya di Perak pula," katanya kepada Utusan Malaysia di sini semalam.

Apa pun, Sathianathan berkata, beliau telah menyediakan program khas untuk Khalid menjalankan latihan sendirian dalam tempoh cuti kahwin itu disebabkan penyerang utama tidak dapat bersama dengan pasukan sepanjang tempoh tersebut.

Katanya, biar pun tanpa Khalid persiapan pasukan itu untuk menghadapai KL PLUS berjalan dengan lancar dan beliau sedang mencongak strategi untuk mencari pengganti Khalid.

"Ketiadaan Khalid tidak membimbangkan disebabkan kita ada beberapa pemain yang boleh mengisi posisi tersebut seperti Mohd. Norfarhan Mohamad dan Indra Putra Mahayuddin tetapi Indra ada sedikit kecederaan.

"Siapa yang akan diturunkan ada tugasan yang penting untuk menggalas watak penyerang utama ini," katanya.

Dalam padi itu, beliau turut menghormati KL PLUS kerana pasukan itu diperkuatkan dengan beberapa pemain berpengalaman seperti Rosid Talib dan Mohd. Lot Abu Hassan.

"Penampilan KL PLUS kali ini berbeza dengan saingan Liga Super kerana mereka diperkuatkan dengan beberapa pemain dari T-Team yang berpengalaman.

"Saya akan sedang melihat strategi yang sesuai untuk pertemuan ini tetapi bagi saya mudah, jika pemain dapat lakukan dengan betul pada latihan sudah pasti mereka akan dapat lakukan dengan betul juga pada perlawanan itu," katanya.


Comments :

have 2 comments at “KELANTAN MUNGKIN KEHILANGAN KHIDMAT KHALID JAMLUS”
Cheni™ berkata...
at date 

Selamat Pengantin Baru buat Khalid Jamlus.Semoga jodoh kekal ke ahir hayat.

SangKunang berkata...
at date 

selamat menikos kolid..
akhirnyo nikos jugok. molek laa tu, daripado suk main kokse..
lagumanopun, harapnyo prestasi terus meningkat laa lepah ni. mugo ado inspirasi doh ke..
jange duk jadi supo beberapa player malaysia sbelom ni. lepah nikoh gak down slalu.. duk tringat bini maso atah pade..

GOOD LUCK kHALiD !
Go MoRe Kelate !

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB