RED WARRIOR'S PAMER AKSI HEBAT

|
Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda

KOTA BHARU- Jaringan Muhammad Khalid Jamlus pada minit ke 20 berjaya memecahkan gawang pihak lawan dalam perlawanan persahabatan bertemu dengan Pasukan Bola Sepak Narathiwat.

Dalam perlawanan tersebut yang diadakan di Stadium Sultan Muhammad ke-IV membuktikan pasukan Kelantan bukanlah saingan buat pasukan Thailand yang sedang mengungguli Liga Divisyen Dua di Thailand.

Pahlawan Merah sekali lagi berjaya membolosi pertahanan ketat pasukan lawan melalui jaringan Mohd Nizad Ayub pada minit ke 38.


Setelah rehat, pasukan Narathiwat menggandakan asakan sehingga memaksa Kelantan bertahan tanpa serangan. Serangan bertalu-talu daripada pihak lawan dilihat merbahaya apabila beberapa cubaan hampir menjaringkan gol.

Walau bagaimanapun, peluang telah terbuka apabila pemain Narathiwat dijatuhkan oleh pemain pertahanan Kelantan dalam kotak penalti seterusnya memberikan pulang kepada Somnung berjersi 7 menjaringkan gol pertama buat pasukannya hasil daripada sepakan penalti.

Setelah Narathiwat bangkit, 2-1, Kijang mula mencari peluang dengan beberapa cubaan dan akhirnya Mohd Nor Farhan Muhammad berjaya menyempurnakan jaringan ketiga buat pasukan tuan rumah. Hasil jaringan tersebut Kelantan berjaya menambahkan mata, 3-1, sehingga ke akhir perlawanan.

Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan Pasukan Kelantan, Azman Ibrahim berkata kesemua pemain yang diturunkan kelmarin berjaya mempamerkan kebolehan dan perlawanan persahabatan ini boleh menilai dan memperkemaskan lagi persediaan Kelantan menuju ke Piala Malaysia.

“Perlawanan malam kelmarin agak bagus tetapi banyak lagi yang perlu diperbaiki seperti penyesuaian pemain lama dengan pemain baru. Seperti yang diketahui kekuatan pasukan Kelantan kini telah ditambah dengan enam pemain daripada Piala Presiden dan dua pemain yang dipinjam daripada kelab.

“Perlawanan persahabatan ini secara tidak langsung menjadi medan ujian kepada pemain untuk melihat sejauh mana keberkesanan kerjasama antara pemain manakala dari segi kecergasan pula semua pemain tidak mengalami masalah setelah seminggu menjalani latihan,” katanya.

Enam pemain daripada Piala Presiden iaitu Mohd Khairul Fahmi, Mohd Zamri Ramli, Mohd Hanif Mohd Noor, Mohd Ailim Fahmi, Mohd Izwan dan Tuan Mohd Norhafiziee bakal melonjak naik nama pasukan Kelantan di Piala Malaysia.

Selain itu, khidmat dua pemain daripada KL Felda United, Mohd Nazrul Erwan Makmur dan Norhisham Hassan daripada T-Team bakal memperkuatkan lagi posisi pertahanan dan tengah pasukan Kelantan.

Akan datang, Pahlawan Merah bakal bertemu Pasukan Pattani United di perlawanan persahabatan kedua pada 14 September di Stadium Sultan Muhammad-IV jam 9.45 malam.


Sumber : Sinar Harian

Comments :

have 0 comments at “RED WARRIOR'S PAMER AKSI HEBAT”

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB