KENARI TEWAS KEPADA TUAN RUMAH

|
Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda



KOTA BHARU - Jaringan Indra Putra Mahayuddin pada babak kedua, minit ke-49 berjaya menewaskan pasukan Kedah, 1-0, dalam saingan perlawanan kedua, Piala Malaysia 2009 di Sta-dium Sultan Muhammad Ke-IV, semalam.

Beraksi di tempat sendiri menyaksikan pa-sukan Kenari menguasai perlawanan pada babak pertama perlawanan walau bagaimanapun sehingga tamat separuh masa per-tama kedua-dua pasukan gagal mendapatkan mata jaringan.

Setelah rehat, pasukan Kelantan yang diketuai oleh Indra Putra Mahayuddin berjaya menguasai perla-wanan dan peluang telah diberikan apabila pemain pertahanan Kedah, Mohd Afif Amiruddin menjatuhkan pemain Kelantan di luar kotak pe-nalti.


Indra Putra Mahayuddin berjaya menyempurnakan gol pertama buat pasukan Kelantan menerusi sepakan percuma pada minit ke-49.

Jaringan tersebut me-nyemarakkan lagi semangat pasukan juara kumpulan E ini. Asakan demi asakan pasukan Kelantan dilihat tersasar dan 15 minit di akhir perlawanan pemain Kedah berjersi nombor lapan, Shahrul Nizam Mustapha dikeluarkan akibat tercedera.

Ketua Jurulatih Kelan-tan, B.Sathianathan berkata, dia masih kurang berpuas hati dengan prestasi yang telah dipamerkan anak buahnya.

“Rasanya dalam perla-wanan hari ini semua pe-main bermain dengan baik sekali tetapi pada pendapat saya, pemain masih boleh bermain dengan lebih baik dalam dua perlawanan lalu.

“Pemain mungkin berasa sedikit tertekan tetapi ja-ngan gopoh apabila berha-dapan dengan pasukan lawan. Walau mereka tak main dengan baik sekalipun kini pasukan Kelantan masih berjaya mengumpul enam mata dalam dua perlawanan,” katanya.

Menurutnya lagi, dalam perlawanan semalam, ke-banyakan pemain gopoh apabila berdepan dengan lawan dan beliau turut mengatakan yang Kedah kekurangan nasib dalam perlawanan semalam.

“Perlawanan semalam sebenarnya dikuasai oleh pemain Kedah yang sebenarnya sebuah pasukan juara bertahan. Mereka berjaya menguasai perla-wanan di separuh masa pertama dengan ba-nyak peluang di cipta me-reka.

“Manakala pemain kita kebanyakannya gopoh dan nak cepat. Kesemua pemain Kelantan ada skil yang ter-sendiri dan saya berharap agar mereka menggunakan skil tersebut dalam perla-wanan akan datang.

“Mungkin kerana majo-riti pemain Kelantan tak banyak berlatih sebelum ini lebih-lebih lagi selepas tamat perlawanan dalam Liga Super. Saya berharap selepas ini pemain tidak memberikan apa-apa ala-san,” katanya.

Sumber: Sinar Harian

Comments :

have 0 comments at “KENARI TEWAS KEPADA TUAN RUMAH”

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB