BUTLER TINGGALKAN KELANTAN

|
Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda

Oleh KHAIRI MOHAMAD
mohdkhairi.mohamad@kosmo.com.my



KETIKA kempen Piala Malaysia bakal membuka tirainya kurang lebih seminggu lagi, pasukan Kelantan mene- rima berita kurang menyenangkan.

Selepas terpaksa melupakan khidmat ketua pasukan, Badri Radzi yang mengalami kecederaan serius, perjuangan Kelantan sekali lagi tersentak apabila ketua jurulatihnya, Peter James Butler (gambar) meletakkan jawatan.

Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Tan Sri Annuar Musa berkata, pihaknya menerima surat peletakan jawatan jurulatih dari England itu melalui faksimile kelmarin.


Menurutnya, dalam surat peletakan jawatan itu, Peter memberikan alasan bahawa isterinya sakit.

"Keadaan ini sedikit sebanyak memberi tamparan kepada persiapan kita menjelang Piala Malaysia. Namun, hasil perbincangan antara pihak pengurusan dan pemain, kami sebulat suara menerima peletakan jawatan Peter.

"Perkara ini adalah benda yang sama berlaku pada kita musim lepas apabila jurulatih turut mengundurkan diri ketika kita sedang bersiap untuk ke Piala Malaysia," katanya ketika ditemui semalam.

Berikutan itu, Annuar berkata, penolong jurulatih, Hashim Mustapha dipilih untuk memikul tanggungjawab tersebut buat masa ini dan jurulatih Piala Presiden, Kamaruddin Md. Noor juga dipanggil untuk membantu skuad Kelantan.

"Hashim akan meneruskan sistem latihan serta taktikal permainan seperti yang diterapkan oleh Peter dengan sedikit proses penambahbaikan.

"Saya juga akan memberi perhatian yang lebih serta meluangkan lebih banyak masa dengan pemain," ujarnya.

Comments :

have 0 comments at “BUTLER TINGGALKAN KELANTAN”

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB