SELANGOR DAPAT 'LUBUK'

|
Kongsikan Maklumat Ini Di Facebook Anda

Oleh FERZALFIE FAUZI
ferzalfie.fauzi@utusan.com.my


TIMBALAN Presiden FAM, Datuk Redzuan Sheikh Ahmad (kiri) menyampaikan piala kemenangan kepada kapten pasukan Harimau Muda, K. Gurusamy selepas skuad tersebut muncul Liga Perdana di Wisma FAM, semalam.

PETALING JAYA - Selangor berpeluang mencipta sejarah menjadi pasukan pertama merangkul empat gelaran semusim apabila menerima undian mudah dalam saingan Piala Malaysia yang bermula 26 September ini.

Selepas menjulang Piala Sumbangsih, Piala FA dan Liga Super, Selangor diramal mudah untuk mara ke suku akhir Piala Malaysia apabila diundi dalam Kumpulan D bersama KM Naza, Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Sabah.


Undian yang diadakan di Wisma Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), semalam turut menyaksikan Kumpulan A membariskan naib juara Liga Super, Perlis bersama-sama pasukan kelab, KL Plus, Pahang dan Melaka.

Kumpulan yang dianggap sedikit sukar ialah dari Kumpulan B, apabila empat pasukan negeri termasuk pasukan pilihan, Terengganu, Negeri Sembilan dan Sarawak mengisi slot tersebut.

Kumpulan C pula dianggap terbuka dengan mana-mana pasukan mempunyai peluang seimbang untuk ke suku akhir, Johor FC mengetuai kumpulan diikuti Perak, UPB-MyTeam dan Kuala Lumpur.

Kumpulan E menyaksikan Kedah dan Kelantan akan bertemu sesama sendiri, manakala Pulau Pinang dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) mengisi dua lagi slot untuk kumpulan tersebut.

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Pertanding Tempatan (JKPT) FAM, Datuk Che Mat Jusoh saingan peringkat kumpulan akan bermula pada 26 September ini.

Katanya, juara setiap kumpulan akan mara ke peringkat suku akhir dan diiringi tiga pasukan yang menduduki tangga kedua terbaik dari lima kumpulan tersebut.

"Saingan suku akhir pertama dijangka akan bermula pada 20 Oktober ini, diikuti dengan suku akhir kedua empat hari kemudian," katanya dalam sidang akhbar semalam.

Perlawanan akhir Piala Malaysia akan berlangsung pada 21 November bertempat di Stadium Nasional, Bukit Jalil.

Turut diadakan pada majlis undian tersebut ialah penyerahan pemenang kasut emas Liga Super kepada penyerang Perlis Nizaruddin Yusof yang menjaringkan 18 gol, manakala Harris Safwan Kamal menerima kasut emas Liga Perdana apabila menyumbangkan 24 gol utuk pasukan T-Team.


Comments :

have 0 comments at “SELANGOR DAPAT 'LUBUK'”

Catat Ulasan

Blog Cheni™ telah menggunakan 'do follow' untuk link setiap komen anda. Link anda tersebut akan tersenarai dalam search engine. Oleh itu, komen anda di sini sangat dialu-alukan. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

FB